Visuele-educatieve-hulpmiddelen
Pascal Neleman
Pascal Neleman

Heeft het ophangen van visuele educatieve hulpmiddelen in de klas, zoals spellingregels, een positief effect op de leerprestaties van leerlingen?

Die vraag op de site van Kennisrotonde trekt direct mijn aandacht. Als er iets is waar ik de afgelopen
20 jaar mee bezig ben geweest is het wel met de inrichting van de wanden in de klas.

En wat ik allemaal voorbij heb zien komen in de scholen. Van overvolle wanden én lokalen. Felle kleurcombinaties. Regelmatig vroeg ik me af hoe de leerlingen überhaupt nog iets konden leren met zoveel afleiding. En dat terwijl veel kinderen niet eens zo’n luxe positie hebben als het om hun ontwikkeling gaat.

Wat word ik verdrietig als ik dat zie. Het lezen van dit artikel voelt een beetje dubbel. Ik ken de rapporten, de resultaten én de manieren om onrust en afleiding sterk te verminderen. Ik popel om mijn inzichten van de afgelopen jaren te delen. En vooral om er samen voor te zorgen dat alle kinderen de ontwikkelingskansen krijgen die ze verdienen.

Wie doet er mee?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *