Pascal Neleman
Pascal Neleman

Ik ben gehandicapt!

Nou ja, ik voel me vooral heel erg gehandicapt. Altijd nieuwsgierig stop ik mijn hoofd vol met nieuwe wetenswaardigheden, denk ik na over de onderliggende verbanden. Zo vind ik vaak hele waardevolle inzichten. Handig voor eigen gebruik en super leuk om dat met anderen te delen.

Dus helemaal enthousiast wil ik gaan vertellen, zodat anderen ook kunnen profiteren van die voordelen. En dan komt het … hoe krijg ik een begin en een eind aan dat verhaal? En hoe raak ik, ondanks alle goede bedoelingen, de weg niet kwijt. Er is zoveel te vertellen!

En nu is daar ChatGPT. Ik kieper mijn hoofd leeg en vraag het te ordenen. Wat een wereld gaat er open. Mijn zelfvertrouwen groeit, omdat ik woorden kan geven aan mijn gedachten. Ik voel meer autonomie, omdat ik het met deze ondersteuning ‘alleen’ kan. Het rendement op mijn inspanningen stijgt. In mijn hoofd wordt het rustiger. En zo heb ik meer tijd, aandacht en energie over voor andere dingen.

Wat heeft dat in hemelsnaam met het onderwijs te maken? Het onderwijs is door allerlei omstandigheden ook in een mate gehandicapt. Een ‘ChatGPT’ als booster voor het onderwijs is dat niet geweldig? Een booster voor iedereen in het onderwijs van leerkrachten, leerlingen tot bestuur? Voor een lagere werkdruk, meer rust, meer rendement, aandacht, energie, tijd?

Die is er! Ontketen de innerlijke kracht in jouw school: van beperking naar empowerment! Door het verminderen van mentale onrust kun je een boost geven van gemiddeld 20%. Waar dat allemaal mee te maken heeft? Daar binnenkort meer over. Wil je er over sparren? Dat kan ook. Boek dan direct een afspraak in via de link ‘vraag-maar-raak-halfuurtje’ in de contactgegevens.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *